De prijs van alles, de waarde van niets

prijsvanalles_total_02

CatchyDesign deed de gehele vormgeving voor de verhalenbundel ‘De prijs van alles, de waarde van niets’, geschreven door Leo van de Voort.

Korte inhoud
Elk van de stukken in dit boek bevat wel een haakje waar je denken aan blijft vastzitten. Of je dat nu leuk vindt of niet. Maar het ontrafelen is telkens weer een groot genoegen.
Leo van de Voort heeft de gave om onverwoestbaar optimistisch een gitzwarte wereld te schetsen. Blijmoedig en in verwondering beschrijft hij zorglijke ontwikkelingen in maatschappij en economie. Hij doet dat in taalkundige juweeltjes, met een diepe kennis van en buiging voor de grote denkers.
Waarden en waarde drijven ons in ontwikkeling en groei – ze moeten leidraad zijn, én spiegel.
Dit boek prikkelt die ambitie, dat is nodig. Steeds weer.

Over de auteur:
Leo van de Voort is werkzaam als organisatiedeskundige bij De Stroomversnelling (‘werkplaats voor organisatievraagstukken’). Hij richt zich op situaties waarin organisatieontwikkeling en strategische beleidsvorming elkaar raken, waarbij hij op zoek is naar wegen om richting en talent, kasstroom en energie optimaal te laten renderen.
Vanuit deze benadering schrijft hij regelmatig essays en columns over waarden en waarde in het humanistisch tijdschrift ‘Waardenwerk’.
Eerder schreef hij de boeken ‘Nooit meer strategiepijn’ (2010) en, samen met Jan Bultsma, ‘Strategie zoekt flow!’ (2014).
Verder bereidt hij een proefschrift voor over ‘Moed en complexiteit’.

ISBN 9789492004383

Illustratie op omslag is ‘Shout’ van Alessandro Gottardo.

Tags: , , ,